Wednesday 20 October 2010

Patut ker?


ni my 2nd son...muka memang manis...tapi..biasa la bdk lelaki..nakal pn boleh tahan...
2 hari lepas, balik dr kindergarden...dia gaduh berebutkan guli ngan kawan dia...citer nyer..my son aka ABU, jumpa guli kat playground..pastu kawan dia rampas...abu pon amik balik dr budak tu..tp budak tu x bagi...dan sebab geram..Abu ku ini telah menggigit tangan budak tu...dan...5 minit kemudian...emak budak tu, datang dan telah menTAMPAR pipi abu ku...
patut ker??

Memula dengar dr babysitter..saya mmg geram...saya nekad nak jumpa emak budak tu....ye lah..memang lah anak saya salah..gigit tgn anak dia....dan saya x marah kalau dia nak marah anak saya...saya bukan jenis mak yang cepat melenting kalau orang marah anak saya...kalau memang dia salah..marah la...tapi menampar anak saya kerana pergaduhan budak-budak..pada saya agak melampau...

tapi...babysitter anak saya dah jumpa emak budak tu.....alasan mak budak tu, anak saya gigit anak dia sampai berdarah....tapi semalam sy jumpa dgn budak tu..cek tangan dia x der pon bekas luka??? saya nekad nak jumpa mak dia..tp babysitter nasihat..x payah la panjang2kan cerita..buat gaduh jer....so saya sabarkan hati...tapi saya tetap x puas hati......

2 comments:

  1. Anak saya pernah kene gigit jugak ... anak saya yg sedang pegang mainan, kawannya rampas, anak saya cubit pipi die, kawannya gigit anak saya sampai terbit darah.. sehingga skrg ada bekas..saya tak tahu nak buat apa.. mungkin mak budak tu tak tahu.. tapi pelik, takkan penjaga tu tak bagitau kat die kan? entahlah...

    ReplyDelete
  2. ohhh.. sy jenis tak boleh tolak ansur kalau bab2 cam nie.. sure ahkak akan 'sekolah' kan mak budak tu.. confirm :p

    ReplyDelete